Sunday, February 19, 2012

Nasihat untuk para teman.

assalamualaikum wrth wbh.

semoga para sahabat berada dalam keadaan sihat sejahtera. Marilah kita bersyukur kepada Allah atas segala nikmatnya yang tidak terhingga dan bersabar di atas setiap ujian yang melanda.

Saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan tahniah kepada kedua-dua adik kembar saya Ahmad Zhafri dan Ahmad Zhafran setelah selamat bergelar suami. Tahniah kepada zaujah kedua-duanya. Hidup ini akan terus berlalu mengikut edaran waktu yang Allah tulis dalam kitab kehidupan kita.

Kita telah mengharungi alam rahim, berada dalam perut ibu dan saat kini berada di dunia nyata. Beramal untuk menggapai redha Allah, sebelum kita beralih alam seterusnya.

Ternyata kehidupan ini penuh dengan ujian yang memerlukan kesabaran. Sabar itu pahit. Sabar itu manis. Sabarlah dalam setiap amalan. Setiap hari dapatlah petunjuk daripada Allah dengan berdoa. Hanya Allah yang dapat memberikan petunjuk dan hidayah.

Jangan malu untuk belajar dan memahami erti kehidupan. selagi ada rezeki yang Allah beri, selagi itulah kita akan hidup. Moga ruang hidup ini boleh memberi manfaat kepada hamba Allah yang lain.

Tahniah juga kepada Abe Ju yang selamat bertunang. Luruskanlah niat. Moga Allah berkati. Moga kita redha dengan Allah dan Allah redha dengan kita. Teruskan perjuangan!

No comments: